Unreal Engine

#blueprints | #skriptování | #efekty | #animace | #import | #levely | #AI | #interakce | #rozhraní

Vytvoř s námi od začátku do konce vlastní funkční hru, a to bez nutnosti umět programovat.

V tomto kurzu se seznámíš s UE 4 a naučíš se kompletně znát jeho rozhraní a funkce. Importovat a upravovat 3D modely, přidávat jim animace, efekty a textury. Budeš umět sestavit level, vložit do něj NPC, přidat jim interakce s hráčem a dynamické chování. Vysvětlíme ti, jak vytvořit herní rozhraní a upravovat ho podle stavu hry.
Pracovat budeme především s Blueprints - systémem umožňujícím programování, aniž bys uměl/a programovat. Výsledkem kurzu bude funkční 3D hra!
  • Nevypsán
    zápis uzavřen
  • 12 týdnů  (12 lekcí)
  • Level 1
  • 14 700 Kč
    případně 3x 4 900 Kč
    cena vč. DPH
Write your awesome label here.
Obrázek je ze hry Commanche, na které pro Ashborne Games pracují oba lektoři. 

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, online materiálů, praktické práce na projektech
a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti.

Funkce a možnosti enginu

Naučíš se, co všechno UE umí, a jak s tím pracovat. Budeš se perfektně orientovat v jeho rozhraní a zjistíš, jak do něj importovat projekty, objekty, zvuky a vše ostatní, co hra potřebuje.

Skriptování a interakce

Vysvětlíme ti, co jsou to Blueprints - vizuální programování v UE, které umožňuje vytvářet komplexní interakce i bez znalostí programovacího jazyka. 

Práce s 3D grafikou

Vysvětlíme ti základy 3D grafiky a toho, jak se 3D objekty vkládají do hry, jak se animují a přidávají se jim interakce. Zjistíš, kde 3D modely získat, a jak je upravit pro vlastní projekt.

Materiály a efekty

Ukážeme ti systém materiálů, vysvětlíme různé typy textur a jejich funkcí a naučíme tě na ně aplikovat dynamické efekty. Také ti ukážeme, jak nechat předměty zničit, vybuchovat nebo hořet.

AI nepřátel

Naučíme tě pracovat s dynamickým chováním nepřátel. Ukážeme ti, jak je nechat správně hledat cestu, reagovat na hráče, a jak nastavit interakce mezi hráčem a NPC.

Pokročilé skriptování

Vysvětlíme ti, jak pracovat s herními daty, jak je držet v paměti i na sidku, zobrazovat je hráči a jak s jejich pomocí dynamicky ovládat vše ve hře.

Staň se také 
herním profíkem!

Unreal Engine

Jak kurz probíhá?

Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 15 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů.

Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině je diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.

Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.

  Kapacita kurzu

Kapacita kurzu je 15 účastníků a minimální počet pro spuštění je 10. V případě nedostatku zájemců bude start kurzu posunut. Jestliže ti nový termín nebude časově vyhovovat, vrátíme ti peníze nebo nabídneme další termín kurzu.

  Co pro kurz potřebuji?

  • Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde.
    Pro pohodlnou práci s Unreal Engine nestačí 16, ale 32 GB RAM. Jinak to dost padá!

  • Nainstaluješ si Unreal Engine 4


  • Důležitá je i pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce.

    Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Trello, Discord, Zoom či Google drive. 

Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.

Týdenní harmonogram

Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá týden a začíná v neděli.

Studenti pracují na týdenních projektech, mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a konzultovat s lektorem formou chatu. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru. 
Každá z 12 týdenních lekcí má následující strukturu:

  • Čtvrtek - večerní živá video lekce s lektorem - probrání obsahu lekce a projektu. Prostor na dotazy.

  • Úterý - online živé video konzultace celé skupiny. Na každého je rezervováno dost času.

  Kdo učí Unreal Engine?

lektor

Ondřej Plíva

Ondřej do světa programování pronikl již na základní škole, a to tvorbou webu a vlastního serveru pro World of Warcraf. Hernímu segmentu zůstal věrný i v dalších letech, kde mimo tvorby vlastních her pracoval například pro Samdasoft na vývoji a designu VR MMORPG Archgate. Dále pokračoval spoluprací s GoldKnights, kde se jako Game architect/developer věnoval „darksoulové“ The Last Oricru.

V současné době pracuje jako Lead Developer pro startup WeBoard, kde vyvíjí businessové aplikace v UE. A před nedávnem začal spolupracovat na tvorbě ještě neoznámené sci-fi MMORPG hry taktéž v Unreal Engine.
COURSE DESIGNÉRKA

Katka "Suave" Urbanová

Suave s programováním začala u webů a s hrami pořádáním turnajů. Pak to spojila, napsala si web na jejich organizaci a konzultovala ho v Bohemia Interactive. Tam si jí hned po škole nechali jako scriptera v designovém týmu. Brzo přešla jako jediný scripter na nový projekt Vigor, který běžel na Unreal Engine 4. Během vývoje vybudovala komplet scripting team, který vedla.

Po 4 letech přešla do Ashborne Games, kde pracuje jako lead technical designer. Pracuje na dvou projektech - Commanche, který je teď v Early Access a na dosud neoznámené historické strategii s prvky RPG.
COURSE DESIGNÉR

Martin "Tilion" Gregor

Martin pracuje v herním průmyslu jako scripter a technický designér už od roku 2012. Začínal v Bohemia Interacitve na Arma 3, podílel se i na většině jejích DLC nebo na projektu Argo. Pro hru Vigor byl senior scripterem v Unreal Engine.

Minulý rok se přidal jako senior technical designer k nově vznikajícímu studiu Ashborne Games, kde pracuje na Early Access hry Commanche a na dosud neoznámené hře. Obojí v Unreal Engine.

Staň se také
herním profíkem!

Často kladené dotazy

Dá se kurz stíhat při práci?

Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-2 večery.

V kolik hodin začínají lekce?

Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.

Zaručíte mi, že získám práci v oboru?

Nezaručíme. Získáš však nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.

Budou k dispozici záznamy z lekcí?

Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.

Je nutné umět programovat?

Pro účast na kurzu Unreal Engine není potřeba žádná předchozí znalost programování. Během kurzu využíváme pro vývoj hry tzv. Blueprints, což je vizuální skriptovací jazyk, který je vhodný i pro začátečníky.

Výpis jednotlivých lekcí:

Staň se také herním profíkem!

Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?

\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards
 
Created with