
Unreal Engine
#blueprints | #skriptování | #efekty | #animace | #import | #levely | #AI | #interakce | #rozhraní
Vytvoř s námi od začátku do konce vlastní funkční hru, a to bez nutnosti umět programovat.
V tomto kurzu se seznámíš s UE 4 a naučíš se kompletně znát jeho rozhraní a funkce. Importovat a upravovat 3D modely, přidávat jim animace, efekty a textury. Budeš umět sestavit level, vložit do něj NPC, přidat jim interakce s hráčem a dynamické chování. Vysvětlíme ti, jak vytvořit herní rozhraní a upravovat ho podle stavu hry.
Pracovat budeme především s Blueprints - systémem umožňujícím programování, aniž bys uměl/a programovat. Výsledkem kurzu bude funkční 3D hra!
V tomto kurzu se seznámíš s UE 4 a naučíš se kompletně znát jeho rozhraní a funkce. Importovat a upravovat 3D modely, přidávat jim animace, efekty a textury. Budeš umět sestavit level, vložit do něj NPC, přidat jim interakce s hráčem a dynamické chování. Vysvětlíme ti, jak vytvořit herní rozhraní a upravovat ho podle stavu hry.
Pracovat budeme především s Blueprints - systémem umožňujícím programování, aniž bys uměl/a programovat. Výsledkem kurzu bude funkční 3D hra!
Write your awesome label here.
Co se v kurzu naučíš?
Funkce a možnosti enginu
Naučíš se, co všechno UE umí, a jak s tím pracovat. Budeš se perfektně orientovat v jeho rozhraní a zjistíš, jak do něj importovat projekty, objekty, zvuky a vše ostatní, co hra potřebuje.
Skriptování a interakce
Vysvětlíme ti, co jsou to Blueprints - vizuální programování v UE, které umožňuje vytvářet komplexní interakce i bez znalostí programovacího jazyka.
Práce s 3D grafikou
Vysvětlíme ti základy 3D grafiky a toho, jak se 3D objekty vkládají do hry, jak se animují a přidávají se jim interakce. Zjistíš, kde 3D modely získat, a jak je upravit pro vlastní projekt.
Materiály a efekty
Ukážeme ti systém materiálů, vysvětlíme různé typy textur a jejich funkcí a naučíme tě na ně aplikovat dynamické efekty. Také ti ukážeme, jak nechat předměty zničit, vybuchovat nebo hořet.
AI nepřátel
Naučíme tě pracovat s dynamickým chováním nepřátel. Ukážeme ti, jak je nechat správně hledat cestu, reagovat na hráče, a jak nastavit interakce mezi hráčem a NPC.
Pokročilé skriptování
Vysvětlíme ti, jak pracovat s herními daty, jak je držet v paměti i na sidku, zobrazovat je hráči a jak s jejich pomocí dynamicky ovládat vše ve hře.
Staň se také
herním profíkem!
Unreal Engine
Jak kurz probíhá?
Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 15 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů.
Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině je diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.
Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině je diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.
Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.
Co pro kurz potřebuji?
- Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde.
Pro pohodlnou práci s Unreal Engine nestačí 16, ale 32 GB RAM. Jinak to dost padá! - Nainstaluješ si Unreal Engine 4.
- Důležitá je i pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce.
Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Trello, Discord, Zoom či Google drive.
Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.
Týdenní harmonogram
Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá týden a začíná v neděli.
Studenti pracují na týdenních projektech, mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a konzultovat s lektorem formou chatu. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru.
Každá z 12 týdenních lekcí má následující strukturu:
- Čtvrtek - večerní živá video lekce s lektorem - probrání obsahu lekce a projektu. Prostor na dotazy.
- Úterý - online živé video konzultace celé skupiny. Na každého je rezervováno dost času.
Kdo učí Unreal Engine?

lektor
Ondřej Plíva
Ondřej do světa programování pronikl již na základní škole, a to tvorbou webu a vlastního serveru pro World of Warcraf. Hernímu segmentu zůstal věrný i v dalších letech, kde mimo tvorby vlastních her pracoval například pro Samdasoft na vývoji a designu VR MMORPG Archgate. Dále pokračoval spoluprací s GoldKnights, kde se jako Game architect/developer věnoval „darksoulové“ The Last Oricru.
V současné době pracuje jako Lead Developer pro startup WeBoard, kde vyvíjí businessové aplikace v UE. A před nedávnem začal spolupracovat na tvorbě ještě neoznámené sci-fi MMORPG hry taktéž v Unreal Engine.
V současné době pracuje jako Lead Developer pro startup WeBoard, kde vyvíjí businessové aplikace v UE. A před nedávnem začal spolupracovat na tvorbě ještě neoznámené sci-fi MMORPG hry taktéž v Unreal Engine.
COURSE DESIGNÉRKA
Katka "Suave" Urbanová
Suave s programováním začala u webů a s hrami pořádáním turnajů. Pak to spojila, napsala si web na jejich organizaci a konzultovala ho v Bohemia Interactive. Tam si jí hned po škole nechali jako scriptera v designovém týmu. Brzo přešla jako jediný scripter na nový projekt Vigor, který běžel na Unreal Engine 4. Během vývoje vybudovala komplet scripting team, který vedla.
Po 4 letech přešla do Ashborne Games, kde pracuje jako lead technical designer. Pracuje na dvou projektech - Commanche, který je teď v Early Access a na dosud neoznámené historické strategii s prvky RPG.
Po 4 letech přešla do Ashborne Games, kde pracuje jako lead technical designer. Pracuje na dvou projektech - Commanche, který je teď v Early Access a na dosud neoznámené historické strategii s prvky RPG.

COURSE DESIGNÉR
Martin "Tilion" Gregor
Martin pracuje v herním průmyslu jako scripter a technický designér už od roku 2012. Začínal v Bohemia Interacitve na Arma 3, podílel se i na většině jejích DLC nebo na projektu Argo. Pro hru Vigor byl senior scripterem v Unreal Engine.
Minulý rok se přidal jako senior technical designer k nově vznikajícímu studiu Ashborne Games, kde pracuje na Early Access hry Commanche a na dosud neoznámené hře. Obojí v Unreal Engine.
Minulý rok se přidal jako senior technical designer k nově vznikajícímu studiu Ashborne Games, kde pracuje na Early Access hry Commanche a na dosud neoznámené hře. Obojí v Unreal Engine.
Staň se také
herním profíkem!
Často kladené dotazy
Dá se kurz stíhat při práci?
Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-2 večery.
V kolik hodin začínají lekce?
Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.
Zaručíte mi, že získám práci v oboru?
Nezaručíme. Získáš však nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.
Budou k dispozici záznamy z lekcí?
Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.
Je nutné umět programovat?
Pro účast na kurzu Unreal Engine není potřeba žádná předchozí znalost programování. Během kurzu využíváme pro vývoj hry tzv. Blueprints, což je vizuální skriptovací jazyk, který je vhodný i pro začátečníky.
Výpis jednotlivých lekcí:
Staň se také herním profíkem!
Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?
\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards