Unreal Engine

Write your awesome label here.
Obrázek je ze hry Commanche, na které pro Ashborne Games pracují oba lektoři. 

  Co pro kurz potřebuješ

Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde. Pro pohodlnou práci s Unreal Engine nestačí 16, ale 32 GB RAM. Jinak to dost padá!
Nainstaluješ si Unreal Engine 4. Důležitá je i pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce. Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Trello, Discord, Zoom či Google drive.
Pokud si nejsi jist/á, kontaktuj nás, rádi ti poradíme.
Popis kurzu
Seznámíš se s Unreal Engine 4. Naučíš se kompletně znát jeho rozhraní a funkce, importovat do něj 3D modely a upravovat je. Přidávat jim animace, efekty a textury. Budeš umět sestavit level, vložit do něj NPC, přidat jim interakce s hráčem a dynamické chování. Vysvětlíme ti, jak vytvořit herní rozhraní a upravovat ho podle stavu hry. Pracovat budeme především s Blueprints - systémem umožňujícím programování, aniž bys uměl/a programovat. Do hry budeš umět přidat i cutscény, zvuky a efekty. Uděláš první kroky na cestě k tomu, aby z tebe byl technický designér nebo skripter.
 
To vše budeš postupně přidávat do jednoduché 3D hry. Vyzkoušíš si tak vývojový proces od začátku do konce! Vytvoříš hru do svého portfolia, kterou budeš moci demonstrovat svoje schopnosti.

Na rozdíl od kurzů zdarma se ti bude věnovat lektor a pomáhat ti ve chvíli, kdy si nebudeš vědět rady. Seznámíš se s partou lidí, které zajímá herní vývoj.

Týdenní harmonogram

Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá týden a začíná v neděli.
Každý týden studenti pracují na malých projektech, které postupně dají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru. 
Každá z 12 týdenních lekcí má následující strukturu:

  • Neděle - zveřejnění tématu lekce, podkladů ke studiu a týdenního projektu.
  • Pondělí - večerní živá video lekce s lektorem - probrání obsahu lekce a projektu. Prostor na dotazy.
  • Čtvrtek - online živé video konzultace celé skupiny. Na každého je rezervováno dost času.
  • Sobota - odevzdání týdenního projektu studentů.
  • Neděle - studenti vzájemně hodnotí své týdenní projekty.
Studenti pracují na týdenním projektu, mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a konzultovat s lektorem formou chatu.

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, online materiálů, praktické práce na projektech a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti.

Funkce a možnosti enginu

Naučíš se, co všechno UE umí, a jak s tím pracovat. Budeš se perfektně orientovat v jeho rozhraní a zjistíš, jak do něj importovat projekty, objekty, zvuky a vše ostatní, co hra potřebuje.

Skriptování a interakce

Vysvětlíme ti, co jsou to Blueprints - vizuální programování v UE, které umožňuje vytvářet komplexní interakce i bez znalostí programovacího jazyka. 

Práce s 3D grafikou

Vysvětlíme ti základy 3D grafiky a toho, jak se 3D objekty vkládají do hry, jak se animují a přidávají se jim interakce. Zjistíš, kde 3D modely získat, a jak je upravit pro vlastní projekt.

Materiály a efekty

Ukážeme ti systém materiálů, vysvětlíme různé typy textur a jejich funkcí a naučíme tě na ně aplikovat dynamické efekty. Také ti ukážeme, jak nechat předměty zničit, vybuchovat nebo hořet.

AI nepřátel

Naučíme tě pracovat s dynamickým chováním nepřátel. Ukážeme ti, jak je nechat správně hledat cestu, reagovat na hráče, a jak nastavit interakce mezi hráčem a NPC.

Pokročilé skriptování

Vysvětlíme ti, jak pracovat s herními daty, jak je držet v paměti i na sidku, zobrazovat je hráči a jak s jejich pomocí dynamicky ovládat vše ve hře.

Termíny kurzů

OTEVŘENÉ PŘIHLÁŠKY
Říjen 2021
K dispozici 12 míst
Nadcházející
Termín upřesníme
NADCHÁZEJÍCÍ
Termín upřesníme
NADCHÁZEJÍCÍ
Termín upřesníme
Přihlášením do kurzu se hlásíš vždy do nejbližšího termínu. Pokud se chceš přihlásit do následujících, dej nám vědět.
Minimální počet účastníků je 8 lidí. V případě nedostatku zájemců bude start kurzu posunut.
V případě, že ti to pak nebude časově vyhovovat, vrátíme ti peníze nebo nabídneme další termín kurzu.
herní design

Jak kurz probíhá?

Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 12 v jedné třídě),  jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů. Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině je diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.
Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.
Formát

Online kurz s herním profíkem

Kontakty

Získáš kontakty na lidi z oboru

Živá výuka

24 hodin
živé výuky

Konzultace

24 hodin konzultací 

Délka kurzu

12 týdnů
2 x 2h/týden

Cena za kurz

3 x 3 300 Kč
nebo 9 800 Kč

course designérka / lektorka

Katka "Suave" Urbanová

Suave s programováním začala u webů a s hrami pořádáním turnajů. Pak to spojila, napsala si web na jejich organizaci a konzultovala ho v Bohemia Interactive. Tam si jí hned po škole nechali jako scriptera v designovém týmu. Brzo přešla jako jediný scripter na nový projekt Vigor, který běžel na Unreal Engine 4. Během vývoje vybudovala komplet scripting team, který vedla. Po 4 letech přešla do Ashborne Games, kde pracuje jako lead technical designer. Pracuje na dvou projektech - Commanche, který je teď v Early Access a na dosud neoznámené historické strategii s prvky RPG.
Patrick Jones - Course author
course designér / LEKTOR

Martin "Tilion" Gregor

Martin pracuje v herním průmyslu jako scripter a technický designér už od roku 2012. Začínal v Bohemia Interacitve na Arma 3, podílel se i na většině jejích DLC nebo na projektu Argo. Pro hru Vigor byl senior scripterem v Unreal Engine. Minulý rok se přidal jako senior technical designer k nově vznikajícímu studiu Ashborne Games, kde pracuje na Early Access hry Commanche a na dosud neoznámené hře. Obojí v Unreal Engine.
Patrick Jones - Course author
Vstupenka do herního studia

Certifikát absolventa

Po úspěšném absolvování tohoto kurzu od nás obdržíš unikátní certifikát. Také se ti tím odemkne možnost zapsat se na navazující kurzy.
  • Herní studia už se na tebe těší

    Česká herní studia i několik zahraničních o našem projektu vědí a nemohou se dočkat nových kolegů, které nebudou muset učit vše od píky. Náš certifikát je TOP položka pro tvůj životopis.
    • Můžeš získat osobní doporučení kapacit z oboru
    • Budeš vědět, jak to v herním studiu chodí
    • Skripta a učební materiály ti zůstanou k dispozici a budeš se k nim moci vracet
    • Naučíš se týmové práci na projektu
    • Budeš vědět, co dělat, když se zasekneš a nevíš si rady
  • Vydej se vlastní cestou 

    Pokud bys raději tvořil vlastní projekt, získáš u nás nejen
    know-how, ale také mnoho cenných profesních kontaktů.
    A možná dokonce nadchneš pro svůj nápad i ostatní studenty.

Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?