Unity
#skriptování | #assety | #interakce | #fyzika | #animace | #korutiny | #optimalizace
V našem kurzu se naučíš vytvořit, naprogramovat a vydat hru v Unity. Půjdeme od samého počátku a postupně si vyzkoušíš vše od založení scény, vložení objektů, přes jednoduché programování až po vydání hry na internetu tak, aby si ji mohli vyzkoušet tvoji přátelé.
Budeme se soustředit hlavně na 2D hry, ale většina informací z kurzu je aplikovatelná i na 3D hry. Naši lektoři tě totiž naučí jak základy, tak i několik pokročilých, méně známých triků.
Budeme se soustředit hlavně na 2D hry, ale většina informací z kurzu je aplikovatelná i na 3D hry. Naši lektoři tě totiž naučí jak základy, tak i několik pokročilých, méně známých triků.
Write your awesome label here.
Co se v kurzu naučíš?
Kompletní proces vývoje hry
Unity projdeš od založení prázdného projektu, až po zveřejnění hry tak, aby si ji mohli zahrát tví kamarádi. A to hned v první lekci.
Práce se scénou a assety
Ukážeme ti jak do hry vkládat assety - prvky ze kterých se skládají levely, nepřátele, herní postava, loot a napojíš je na fyziku, aby se chovaly, jak mají.
Základy skriptování
Pojedeme od základu, ale naučíme tě i pár triků, které se běžně opomíjejí. Prostě budeš umět programovat vlastní funkce a to tak, abys šetřil procesor.
Vdechneš hře život
Vyzkoušíš si animace, přidáš do hry zvuky a hudbu, vytvoříš jí rozhraní a systém menu, prostě budeš umět vše, co je potřeba ke kompletnímu dokončení hry.
Pokročilé funkce Unity
Naučíme tě méně používané triky, které se běžně opomíjejí. Korutiny, stavy objektu nebo události ti pomohou psát kód efektivně a nezatěžovat u toho procesor.
Iterativní design a testování
Naučíme tě rychle prototypovat své nápady a testovat je na hráčích. Také ti předáme návyky týkající se hledání chyb a optimalizace kódu.
Staň se také
herním profíkem!
herní engine Unity
Jak kurz probíhá?
Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 15 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů.
Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině jsou sdílené zápisky, které studenti tvoří společně a diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.
Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině jsou sdílené zápisky, které studenti tvoří společně a diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.
Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.
Co pro kurz potřebuji?
- Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde.
- Programovat umět nemusíš, ale musíš znát základy algoritmizace na úrovni typy proměnných, podmínek, smyček, atd.
- Musíš mít nainstalovaný systém Unity a vývojové prostředí.
- Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce.
Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.
Týdenní harmonogram
Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá dva týdny a začíná v neděli.
V každé lekci studenti pracují na dílčích částech projektu, které postupně dají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru.
V každé lekci studenti pracují na dílčích částech projektu, které postupně dají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru.
Každá z 12 dvoutýdenních lekcí má následující strukturu:
- Neděle - zveřejnění tématu lekce, podkladů ke studiu a projektu pro lekci.
- Pondělí - večerní živá video lekce s lektorem. Prostor na dotazy. Na zpracování zadání úkolu z lekce má tak student 2 týdny.
- Pondělí další týden - večerní živá konzultace s lektorem, sloužící k tomu, aby studenti v průběhu vypracování úkolu dostali zpětnou vazbu.
- Sobota další týden - odevzdání a konečná zpětná vazba k projektu lekce.
Co říkají
absolventi?
Kurz Unity mě během 12 lekcí naučil všechno potřebné pro vytvoření skvělé, malé hry. Vše bylo dostatečně vysvětleno a díky úkolům po každé lekci se nové znalosti pevně uložily do paměti. Lektor vždy pomohl a snažil se poskytnout co nejjednodušší a přesto nejlepší řešení problémů. Pokud chcete vytvářet hry, tento kurz rozhodně stojí za to.
- Petr Cholevík
Kurz Unity v GameDevHubu byl parádní, s programováním jsem neměl dobré zkušenosti, myslel jsem si, že to je raketová fyzika a to prostě není pro mě.
Kromě spousty znalostí to tento kurz vyvrátil a já si zase našel cestu k programování, které mě teď neskutečně baví a naplňuje.
Kromě spousty znalostí to tento kurz vyvrátil a já si zase našel cestu k programování, které mě teď neskutečně baví a naplňuje.
- Ondřej Hájek
Kurz Herního designu stojí za to už jen kvůli Jirkovi a Martinovi, mají skvělý osobní přístup a rádi se dělí o své vlastní názory a zkušenosti z dlouholetého působení v game industry. A to prostě videem z youtube nenahradíte. V praktických úkolech jsem si zkusila od všeho trochu a zjistila, kde to pro mě jiskří a kde to má smysl dál rozvíjet.
- Jana Kadlecová
Kdo učí Unity?
COURSE DESIGNÉR / LEKTOR
Petr Vaněček
Petr začal s počítačovými hrami a grafikou už v dětství. Jako výzkumník se soustředí právě na počítačovou grafiku a jako lektor učí programování v Unity na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity.
Kromě toho se věnuje i virtuální realitě a počítačovým hrám. Miluje deskovky. Je spoluzakladatelem půjčovny deskových her Kavenu v Plzni.
Kromě toho se věnuje i virtuální realitě a počítačovým hrám. Miluje deskovky. Je spoluzakladatelem půjčovny deskových her Kavenu v Plzni.

LEKTOR
Milan Doležal
Milan začal s vývojem her už v dobách prvních verzí Unity kolem roku 2010. Od té doby přispěl k vytvoření oboru herního vývoje na FI MUNI v Brně a VOŠG v Jihlavě. V současnosti vede tým vývojářů ve studiu Three Dragons a pracuje jako freelancer pro Hangar 13, Went2Play a další. Pracoval mimo jiné na titulech Snowmania, Newron, Mafia: Definitive Edition, Someday You'll Return, Waxworks: Curse of the Ancestors a dalších...

hostující LEKTOR
Matěj Ošanec
Matěj se hrám věnuje už přes devět let. Nejprve pracoval v Geewě jako flash developer, později přesedlal na Unity. Postupně vystřídal několik studií - Notre Game, NapNok - v obou na pozici Lead Unity Developer. Nakonec v roce 2020 zakotvil v jednom z nejvýznamnějších českých studií - Beat Games. Pracuje na světoznámém titulu Beat Saber.
Staň se také
herním profíkem!
Často kladené dotazy
Dá se kurz stíhat při práci?
Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-3 večery.
V kolik hodin začínají lekce?
Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.
Zaručíte mi, že získám práci v oboru?
Nezaručíme. Získáš ale nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.
Budou k dispozici záznamy z lekcí?
Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.
Je nutné umět programovat?
Programovat umět nemusíš, ale musíš znát základy algoritmizace na úrovni typy proměnných, podmínek, smyček, atd.
Výpis jednotlivých lekcí:
Staň se také herním profíkem!
Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?
\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards