Unity

#skriptování | #assety | #interakce | #fyzika | #animace | #korutiny | #optimalizace

V našem kurzu se naučíš vytvořit, naprogramovat a vydat hru v Unity. Půjdeme od samého počátku a postupně si vyzkoušíš vše od založení scény, vložení objektů, přes jednoduché programování až po vydání hry na internetu tak, aby si ji mohli vyzkoušet tvoji přátelé.

Budeme se soustředit hlavně na 2D hry, ale většina informací z kurzu je aplikovatelná i na 3D hry. Naši lektoři tě totiž naučí jak základy, tak i několik pokročilých, méně známých triků.
  • Podzim 2021
    11 volných míst
  • 12 týdnů  (12 lekcí)
  • Level 1
  • 9 800 Kč
    případně 3x 3 300 Kč
Write your awesome label here.

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, online materiálů, praktické práce na projektech
a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti.

Kompletní proces vývoje hry

Unity projdeš od založení prázdného projektu, až po zveřejnění hry tak, aby si ji mohli zahrát tví kamarádi. A to hned v první lekci.

Práce se scénou a assety

Ukážeme ti jak do hry vkládat assety - prvky ze kterých se skládají levely, nepřátele, herní postava, loot a napojíš je na fyziku, aby se chovaly, jak mají. 

Základy skriptování

Pojedeme od základu, ale naučíme tě i pár triků, které se běžně opomíjejí. Prostě budeš umět programovat vlastní funkce a to tak, abys šetřil procesor.

Vdechneš hře život

Vyzkoušíš si animace, přidáš do hry zvuky a hudbu, vytvoříš jí rozhraní a systém menu, prostě budeš umět vše, co je potřeba ke kompletnímu dokončení hry.

Pokročilé funkce Unity

Naučíme tě méně používané triky, které se běžně opomíjejí. Korutiny, stavy objektu nebo události ti pomohou psát kód efektivně a nezatěžovat u toho procesor.

Iterativní design a testování

Naučíme tě rychle prototypovat své nápady a testovat je na hráčích. Také ti předáme návyky týkající se hledání chyb a optimalizace kódu.

Staň se také 
herním profíkem!

herní engine Unity

Jak kurz probíhá?

Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 12 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů.

Dále jsou studentům k dispozici připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině jsou sdílené zápisky, které studenti tvoří společně a diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.

Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.

  Kapacita kurzu

Kapacita kurzu je 12 účastníků a minimální počet pro spuštění je 8. V případě nedostatku zájemců bude start kurzu posunut. Jestliže ti nový termín nebude časově vyhovovat, vrátíme ti peníze nebo nabídneme další termín kurzu.

  Co pro kurz potřebuji?

  • Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde.  

  • Programovat umět nemusíš, ale musíš znát základy algoritmizace na úrovni typy proměnných, podmínek, smyček, atd.

  • Musíš mít nainstalovaný systém Unity a vývojové prostředí. 

  • Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce.


Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.

Týdenní harmonogram

Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá týden a začíná v neděli.

Studenti pracují na týdenních projektech, které postupně dají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru.

Studenti mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a konzultovat s lektorem formou chatu.
Každá z 12 týdenních lekcí má následující strukturu:

  • Neděle - zveřejnění tématu lekce, podkladů ke studiu a týdenního projektu.

  • Pondělí - večerní živá video lekce s lektorem - probrání obsahu lekce a projektu. Prostor na dotazy.

  • Čtvrtek - online živé video konzultace celé skupiny. Na každého je rezervováno dost času.

  • Sobota - odevzdání týdenního projektu studentů.

  • Neděle - studenti vzájemně hodnotí své týdenní projekty.

  Kdo učí Unity?

COURSE DESIGNÉR / LEKTOR

Petr Vaněček

Petr začal s počítačovými hrami a grafikou už v dětství. Jako výzkumník se soustředí právě na počítačovou grafiku a jako lektor učí programování v Unity na Fakultě aplikovaných věd Západočeské univerzity.
Kromě toho se věnuje i virtuální realitě a počítačovým hrám. Miluje deskovky. Je spoluzakladatelem půjčovny deskových her Kavenu v Plzni.

Staň se také
herním profíkem!

Staň se také herním profíkem!

Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?