Herní testování

#chytání bugů | #bug reporty | #liveQA | #komunikace | #test plan | #nástrojeQA

Ne nadarmo je testování (QA) považováno za bránu do herního studia. Vynikni mezi mezi množstvím uchazečů o tyto pozice reálnou zkušeností a znalostmi - nauč se efektivně odhalovat bugy, psát bug reporty a test plány, dodávat konstruktivní feedback a využívat svoji hráčskou zkušenost ke zlepšení produktu. 
Pokud se již zabýváš herním vývojem, kurz ti pomůže nahlížet na tvoji hru z druhé strany a minimalizovat tak faily, kostrbaté releasy, hněv platících uživatelů a minusové body od recenzentů.
  • Nevypsán
    Zápis uzavřen
  • 8 týdnů
  • Level 1
  • 10 800 Kč
    případně 3x 3 700 Kč
    cena vč. DPH
Write your awesome label here.

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, tištěných materiálů, praktické práce na projektech
a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti:

Myslet jako tester

Naučíš se automaticky hledat chyby tam, kde by je jiný objevil jen náhodou. Tvoje mysl se stane nemilosrdným a neomylným hledačem bugů. Zjistíš, co přesně práce testera obnáší.

Psát bug reporty

Budeš umět popsat chybu tak, že ji developer snadno najde, zreplikuje a opraví. Zjistíš, jak pak s chybou dál pracovat a jaké nástroje se používají pro jejich zpracování.

Používat nástroje QA

Ukážeme ti všechny možné debug nástroje, takže tě nic nezaskočí a ty budeš vědět kam sáhnout, když je třeba testovat AI, prostředí nebo gameplaye.

Plánovat testování

Vysvětlíme ti, jak na zákaldě dokumentace vytvořit test plán, jak komunikovat v týmu nebo s externisty. Budeš umět připravit sadu testů pro jakoukoli hru.

Řešit testování za provozu

Zjistíš, jak se testuje za pochodu, pracuje s komunitou nebo co to znamená být vlastníkem určité části hry - tedy mít zodpovědnost za část jejích funkcí.

Komunikovat v týmu

Testování znamená především říkat lidem, že mají něco špatně. A to se nedělá lehko. Naučíme tě, jak konstruktivně podávat kritiku a efektivně komunikovat v týmu.

Staň se také 
herním profíkem!

herní testování (QA)

Jak kurz probíhá?

Kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 15 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů.

Nedílnou součástí studia v malé skupině je diskuzní platforma a možnost konzultace své práce s ostatními studenty i s lektory.

  Kapacita kurzu

Kapacita kurzu je 15 účastníků a minimální počet pro spuštění je 10. V případě nedostatku zájemců bude start kurzu posunut. Jestliže ti nový termín nebude časově vyhovovat, vrátíme ti peníze nebo nabídneme další termín kurzu.

  Co pro kurz potřebuji?

  • Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde.
     

  • Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce. Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Trello, Discord, Zoom či Google drive.

Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.

Týdenní harmonogram

Každý týden studenti pracují na jiné části svého projektu, které postupně tvoří skládanku potřebnou pro vznik komplexnějšího celku. Ten je koncipován jako možná položka k prezentaci v případném budoucím pracovním pohovoru.

Studenti mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a konzultovat s lektorem formou chatu.
Každá z 11 týdenních lekcí má následující strukturu:

  • Pondělí 19:00 - online výuka a teoretický podklad (120min)

  • Čtvrtek 19:00 - online konzultace a vaše podněty (120min)

  • Domácí úkol: zadání se dozvíte na pondělní hodině, termín odevzdání bývá následující neděli v 19:00

  Kdo učí herní testování (QA)?

COURSE DESIGNÉR & LEKTOR

Vojtěch Matušinský

Vojtěch se hrám začal věnovat jako novinář a dodnes přispívá na webu Doupě.cz. Svou kariéru jako QA začal v SCS Software, kde testoval Euro Truck Simulator 2 a American Truck Simulator. Později pomohl Perun Creative vybudovat QA systém pro Hobo: Tough Life. Momentálně profesně působí v Anglii a pracuje pro Creative Assembly, kde se věnuje sérii Total War.
Ve volném čase je nadšencem historie a zabývá se historickým šermem.
LEKTORka

Hedvika "Hedyjan" Jandová

Hedvika v herním průmyslu působí jako Release Manager a Quality Assurance Manager, spolupracuje s více studii nebo jako konzultant, ovšem začínala jako QA tester. Ve svých týmech vede lidi zaměřující se na testování her a webových aplikací. Má bohaté zkušenosti s releasováním a testováním her na platformách Xbox, PlayStation, Nintendo, Apple Arcade, Steam a dalších. Pracovala na titulech jako Pillars of Eternity, Creaks nebo The Last Oricru. 

Staň se také
herním profíkem!

Často kladené dotazy

Dá se kurz stíhat při práci?

Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-2 večery.

V kolik hodin začínají lekce?

Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.

Zaručíte mi, že získám práci v oboru?

Nezaručíme. Získáš však nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.

Budou k dispozici záznamy z lekcí?

Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.

Výpis jednotlivých lekcí:

Staň se také herním profíkem!

Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?

\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards
 
Created with