Herní design

#mechaniky | #psychologie | #levely | #příběhy | #testování | #herní světy | #financování | #komunikace

V kurzu se naučíš, jak navrhovat hry, které se budou lidem líbit a budou jim dávat smysl - jednoduše je budou chtít hrát. Zjistíš jak vytvářet mechaniky, levely, příběhy a světy, testovat je a balancovat. Ukážeme ti jaké nástroje k tomu použít, jak dát dohromady tým, řídit a motivovat ho nebo jak hru prezentovat, či financovat. 
Během kurzu budeš pracovat na drobných úkolech, ale především designu hry na základě reálného zadání od některého z našich partnerů. Získáš tak praktickou zkušenost s klientem a projekt do portfolia. 
  • 20.2.2023
    Kurz je již obsazen
  • 12 týdnů  (12 lekcí)
  • Level 1
  • 14 700 Kč
    případně 3x 4 900 Kč
    cena vč. DPH
Write your awesome label here.

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, online materiálů, praktické práce na projektech
a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti.

Vývojový proces a role herního designéra

Budeš vědět, jak o hrách uvažovat jako designér a znát všechny kroky jejich vývojového procesu. Dokážeš o hrách kriticky uvažovat a analyzovat je a znáš jejich historii.

Techniky a prostředky herního designu

Zorientuješ se v psychologii hráče, tvorbě a balancování mechanik, psaní interaktivních příběhů nebo budování levelů a herních světů.

Vedení herního projektu

Seznámíme tě se základy řízení projektů, financování a motivace týmu. Ukážeme ti efektivní nástroje a techniky. Budeš umět analyzovat budoucí úspěch hry a rozmyslet se její financování. 

Komunikace v týmu i mimo něj 

Naučíme tě správně komunikovat jak v rámci týmu, tak na venek - s novináři, vydavateli, hráči. Vysvětlíme ti význam herní komunity a naučíme tě efektivně tvořit dokumentaci a zadání pro spolupracovníky.

Jak se uplatnit jako herní vývojář

Vysvětlíme ti strukturu herního trhu a kde hledat uplatnění. Naučíme tě udělat si portfolio a poradíme jak na pohovor. 

Iterativní design

Vysvětlíme ti jak rychle a efektivně testovat tvé nápady a proč je dobré to ve vývoji her dělat. Budeš umět analyzovat budoucí úspěch hry a řídit její vývoj na základě dat, ne dojmů...

Staň se také 
herním profíkem!

herní design

Jak kurz probíhá?

Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 15 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s prostorem pro individuální konzultace a s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů.

Dále jsou studentům k dispozici skripta a připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině je diskuzní platforma pro konzultace s ostatními studenty i s lektory.

Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.

  Kapacita kurzu

Kapacita kurzu je 15 účastníků a minimální počet pro spuštění je 10. V případě nedostatku zájemců bude start kurzu posunut. Jestliže ti nový termín nebude časově vyhovovat, vrátíme ti peníze nebo nabídneme další termín kurzu.

  Co pro kurz potřebuji?

  • Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení. Bez toho to nepůjde.  


  • Zásadní je pokročilá práce na PC a internetu. Musíš umět nainstalovat program, být schopen/schopna zorientovat se v prostředí nové internetové služby a prozkoumat její funkce.

    Ve skutečnosti se budeš muset naučit během týdne použít klidně i tři nové služby jako je Trello, Discord, Zoom či Google drive. 


Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.

Týdenní harmonogram

Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá týden a začíná v neděli.
Studenti pracují na týdenních projektech, které postupně dají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru.
Studenti mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a konzultovat s lektorem formou chatu.
Každá z 12 týdenních lekcí má následující strukturu:

Termín 19. září:
  • Pondělí 19:30 - večerní živá video lekce s lektorem - probrání obsahu lekce a projektu. Prostor na dotazy. (120min)
  • Čtvrtek 17:00 - online živé video konzultace celé skupiny. Na každého je rezervováno dost času. (120min)

Termín 19. října:
  • Středa 19:00 - večerní živá video lekce s lektorem - probrání obsahu lekce a projektu. Prostor na dotazy. (120min)
  • Neděle 19:00 - online živé video konzultace celé skupiny. Na každého je rezervováno dost času. (120min)

Co říkají o tomto kurzu absolventi?

Kurz Herního Designu mě komplexně provedl odvětvími, aspekty a postupy herního designu, a dal mi tak ucelené základy tohoto oboru.
Cením si obzvlášť přístupu a ochoty lektorů, kteří se opravdu věnovali každému individuálně. Jako velký bonus vnímám propojení a navázání kontaktu s dalšími lidmi, kteří se hernímu vývoji věnují. 
- ELIŠKA HEŘMANSKÁ
Kurz Herního designu stojí za to už jen kvůli Jirkovi a Martinovi, mají skvělý osobní přístup a rádi se dělí o své vlastní názory a zkušenosti z dlouholetého působení v game industry. A to prostě videem z youtube nenahradíte. V praktických úkolech jsem si zkusila od všeho trochu a zjistila, kde to pro mě jiskří a kde to má smysl dál rozvíjet. 
- JANA KADLECOVÁ
Kurz Herního Designu mi rozšířil potřebné obzory a doplnil užitečné informace z oboru. Každá lekce byla zajímavá a skvěle připravená zkušenými lektory.
Také jsem se díky kurzu potkal s celou řadou skvělých lidí a navázal kontakty na budoucí spolupráci.
- PAVEL NOVÁK
(Vedoucí ateliéru Game Designu na UTB ve Zlíně)

  Kdo učí herní design?

COURSE DESIGNÉR | lektor

Martin Vaňo

Martin se věnuje hernímu designu od roku 1997. Živit se jím začal v roce 2008, pracoval jak na AAA vojenských simulátorech, mobilních hrách, tak na živých únikovkách.
Od roku 2016 herní design učí na univerzitě v Plzni, FF UK, MFF UK nebo třeba na VŠKK.

Kromě toho moderuje podcasty a produkuje festivaly - Future Gate, Junktown nebo aktuálně počítačovou sekci Anifilmu. 
LEKTOR

Jakub Guman

Designér a scriptwriter ve Warhorse studios. Dříve pracoval v Keen Software House a Disney, dlouhá léta psal a vyvíjel LARPy. Vedle psaní se věnuje deskovým hrám, permakultuře, psychoterapii, péči o duševní zdraví a změněným stavům vědomí.
Lektor

Viliam Korbel

Viliam má přes 20 let zkušeností - podílel se na titulech jako Mafia II a III, Silent Hill: Downpour nebo Angry Birds: Star Wars.
V současnosti pracuje jako Lead Producer v Hangar 13, ale na čem, to nesmí prozradit! Kromě toho má i bohaté zkušenosti s učením a koučováním zaínajících herních vývojářů.
COURSE DESIGNÉR

Jirka Zlatohlávek

Designér generalista. Dřív v Altar Interactive, Court of Moravia a Bohemia Interactive, teď ve Wargamingu vede design v pražském World of Tanks studiu. Kromě her ho baví káva, bystří lidé, SF&F a Ethereum.

Staň se také
herním profíkem!

Často kladené dotazy

Dá se kurz stíhat při práci?

Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-2 večery.

V kolik hodin začínají lekce?

Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.

Zaručíte mi, že získám práci v oboru?

Nezaručíme. Získáš však nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.

Budou k dispozici záznamy z lekcí?

Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.

Výpis jednotlivých lekcí:

Staň se také herním profíkem!

Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?

\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards
 
Created with