LIVE ONLINE KURZ

3D grafika pro hry (Hard surface)

Nauč se vytvářet profesionální herní 3D modely zbraní a předmětů za pomoci programů 3ds Max, Substance Painter a Unreal Engine.
Kurz učí: Jan Golmic
MINIKURZ ZDARMA

Úvod do herního vývoje

V tomto kurzu se v šesti lekcích dozvíš, jak se dělají hry, jak funguje herní průmysl a jak se stát herním vývojářem (a zjistit, jestli by tě to vůbec bavilo).
Kurz učí: Martin Vaňo

O čem kurz je?

Tento kurz tě naučí, jak připravit plně funkční 3D model do počítačových her za pomocí profesionálních nástrojů od společnosti Autodesk, Epic Games a Adobe, se kterými se běžně setkáš i v herních studiích. V tomto kurzu se zaměřujeme na tzv. Hard surface, neboli tvorbu herních předmětů, zbraní a 3d doplňků - tedy assetů zcela nezbytných pro naprostou většinu 3D her. Hard surface je samostatná a velmi rozsáhlá disciplína a 3D grafici s touto specializací obvykle nemají problém najít uplatnění jak na poli herního průmyslu, tak v dalších kreativních i technických odvětvích.

Pod vedením našeho lektora si vyzkoušíš modelování objektů v softwaru 3ds Max od Autodesku, který je již dlouhá léta považován za industry standard. Následně tě naučíme pracovat v programu Adobe Substance Painter, kde modely získají potřebnou texturu a vzhled povrchu. Vše zakončíme nasazením tvého modelu do herního engine Unreal Engine 5 tak, abys ho mohl/a nejen náležitě odprezentovat, ale rovnou použít ve hře.
Všechno si individuálně procvičíš s lektorem, který tě provede z pohodlí domova celým procesem od instalace náležitého SW, až po hotový model, kterým se pak můžeš pochlubit v portfoliu. 

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, online materiálů, praktické práce na projektech a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti. 
Write your awesome label here.

  Teorie a základy

Vysvětlíme ti, jak to probíhá v “branži” a co tě čeká a nemine. Postupně si projdeme nezbytné kroky, které nás budou čekat při tvorbě tvého prvního modelu.

  Detailní model

Naučíme tě modelovat metodou High-Poly v 3ds Max, která je základním pilířem kvalitních modelů ať už do her, nebo do filmů. Vysvětlíme ti metody a postupy, jak efektivně vymodelovat prakticky cokoli.

  Herní Low-Poly model

Tady se naučíš modelovat takzvaný Low-Poly model, který tě bude provázet po zbytek cesty kurzu až to samotného Unreal Engine 5. Naučíš se také optimalizovat model pro efektivní běh hry.

  Pečeme na 4K

Substance Painter je nedílnou součásti texturovacího procesu. Zde probíhají finální texturovací práce, které dále definují, jaký materiál povrchu bude tvůj model mít. Fantazií se meze nekladou.

  Nasazujeme do enginu

V této fázi se společně naučíme dostat tvůj model do herního engine Unreal Engine 5.

  Renderujeme

Vysvětlíme ti, jak správně připravit model pro prezentační účely. Správné nasvícení, kompozice a color grading jsou základem každého úspěšného portfolia.
Write your awesome label here.

Jak kurz probíhá?

Tento kurz je koncipován jako čistě online výuka pro malou skupinu studentů (max. 12 v jedné třídě), jejímž pilířem jsou živě streamované přednášky (jedna dvouhodinovka týdně) našich lektorů s důrazem na úplné pochopení látky každým ze studentů. Přednášky doplňují individuální konzultace (druhá dvouhodinovka týdně), kde má každý ze studentů prostor doptat se na vše, co ho zajímá a získat také zpětnou vazbu na svoji práci.

Dále jsou studentům k dispozici skripta a připravené materiály potřebné k práci na úkolech. Zásadní výhodou studia v malé skupině je diskuzní platforma pro komunikaci s ostatními studenty i s lektory. Studenti mají přístup na Discord server GameDevHubu, kde mohou společně řešit problémy a sdílet materiály s lektorem i mezi sebou formou chatu. Pro absolventy zůstává náš Discord místem pro propojení se s komunitou, sdílení pracovních nabídek či pozvánek na gamedev akce apod.

Studenti během kurzu pracují na týdenních projektech, které postupně dávají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru. Zadané úkoly jsou k samostatné i ke skupinové práci, stejně, jako je tomu v praxi herního vývoje. Neznámkujeme.

Týdenní harmonogram

Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, z nichž každá trvá týden a začíná v pondělí večer živě streamovanou online přednáškou. Během ní je interaktivním způsobem probrán obsah lekce také bývá zadán týdenní projekt. Přednáška trvá obvykle 2 hodiny a je nahrávána, aby se k ní mohli studenti kdykoliv vrátit.

Výuka dále pokračuje ve čtvrtek večer individuálními konzultacemi, kdy se řeší týdenní i závěrečné projekty, dotazy k látce aktuální lekce, ale i obecnější diskuze týkající se herního vývoje.
Mimo pondělní a čtvrteční výuky probíhá také diskuze a průběžné konzultování skrze Discord.

Pro účast v kurzu je nezbytné:

  • internetové připojení
  • počítač s mikrofonem

Během kurzu používáme:

  • Autodesk 3ds Max
  • Substance Painter
  • Unreal Engine 5
  • Zoom
  • Discord
  • Google Drive
  • Git

Jaký je závěrečný projekt?

Během kurzu herního designu pracují studenti na menších úkolech k procvičení témat jednotlivých lekcí, ale také jednom velkém závěrečném projektu, kterým je v případě tohoto kurzu kompletní návrh hry. Druh hry je na studentovi, může jít o hru počítačovou, mobilní, deskovou, únikovou nebo jinou. 
‍ 
Na výběr mají studenti také z reálných zadání na konkrétní hry, které můžou zpracovat, a to buď samostatně, nebo v týmech. 
Odevzdání závěrečného projektu není povinné, nicméně že podmínkou pro udělení absolventského certifikátu a především jde o velmi cennou položku do portfolia budoucího herního designéra. 

Kdo kurz učí?

Course designer & lektor

Jan Golmic

Jan se v herní branži pohybuje bezmála 8 let a 3D grafice se věnuje již od studentských let. Působí primárně jako Senior 3D grafik ve společnosti Keen Software House a za svou gamedev kariéru má na kontě dvě velmi úspěšné vydané hry, a to Medieval Engineers a Space Engineers.
Mimo jiné také zastupuje pozici technického grafika, věnuje se elektrotechnice a domácímu bastlířství.

Často kladené dotazy

Dá se kurz stíhat při práci?

Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-2 večery.

V kolik hodin začínají lekce?

Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.

Zaručíte mi, že získám práci v oboru?

Nezaručíme. Získáš však nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.

Budou k dispozici záznamy z lekcí?

Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.

Výpis jednotlivých lekcí:

01

Představení kurzu a pracovních postupů

Uvedeme tě do kurzu a probereme jednotlivé kroky. Vysvětlíme ti základní pojmy a produkční postupy od konceptu až po hotový model.

02

Verzovací systém Git aneb chytrá záloha tvé práce

Než začneme pracovat na ostro, představíme ti verzovací systém Git, který je používán jako zálohovací systém v herních studiích. Udělal si chybu? Omylem si smazal soubory? Nevadí! S Gitem máš vše pod kontrolou a bezpečně zálohované.

03

Základy High-Poly modelování v 3ds Max

Představíme ti moderní možnosti High-Poly modelování a projdeme s tebou nezbytné kroky. Vysvětlíme, jak správně postupovat v jednotlivých situacích. Tady si vytvoříš jednoduchý model, na kterém si s lektorem vyzkoušíš jednotlivé modelovací triky a metody.

04

Jdeme modelovat!

V této lekci začneš tvořit model podle referenčních obrázků, fantazii a postupům se meze nekladou. Modelářské nástroje máš v rukou ty!

05

Dokončujeme model

V této fázi tvůj model dokončíme, přidáme kosmetické detaily a připravíme jej na další zpracování.

06

Tvorba Low-Poly modelu pro zapékání

Zde si ukážeme, jak správně připravit takzvaný Low-poly model, který je odvozen od High-poly modelu. Tento krok je nezbytný pro správný běh tvého modelu ve hře.

07

Unwrapping modelu

Vysvětlíme ti, jak správně rozložit model do 2D plochy, aby jsme jej mohli potáhnout texturou.

08

Představení Substance Painteru

Představíme ti texturování 21. století, bez kterého se jako 3D grafik neobejdeš. Vysvětlíme ti základní postupy a koncept tohoto nástroje a jak s ním správně pracovat.

09

Tvorba textur v Substance Painteru

Tady dostaneš do rukou virtuální štětec a barvy a začneme pokrývat povrch modelu materiálem.

10

Základní práce s Unreal Engine 5

Než začneme importovat tvůj model do Unreal Engine, nejprve si jej projdeme a vysvětlíme ti základní funkce a fungování programu.

11

Světla, textury a kompozice v Unreal Engine 5

Naučíme se, jak správně připravit scénu do portfolia pro prezentační účely.

12

Rendering modelu a postprodukce

Vše zakončíme výstupem tvého modelu v podobě obrázků a videa.

Vstup do světa herního vývoje!

4 900 Kč / měsíc (3x)

nebo jednorázově 14 700 Kč včetně DPH.
  • 12 týdnů
  • level 1
  • 15 studentů
  • live online
Nadcházející běh:
Nevypsán - zápis uzavřen

Vstup do světa herního vývoje!

Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?

\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards
Created with