3D herní grafika

#modelování | #textury | #rigging | #animace | #sculpting | #osvětlení | #unwrapping | #materiály

V kurzu se naučíš, jak pracovat se základními nástroji pro tvorbu 3D grafiky - 3ds Max a ZBrush.
Vyzkoušíš si nástroj pro tvorbu textur Substance Painter. Naučíš se jak modelovat postavy, prostředí i předměty. Tebou vytvořený model tě navíc naučíme importovat do Unreal Engine, nasvítit ho, optimalizovat a rozhýbat.

Vše si prakticky procvičíš jak s lektorem, tak v klidu doma. Výsledek pak můžeš zařadit do svého portfolia.
  • Nevypsán
    zápis uzavřen
  • 24 týdnů  (12 lekcí)
  • Level 1
  • 14 700 Kč
    případně 3x 4 900 Kč
    cena vč. DPH
Write your awesome label here.

Co se v kurzu naučíš?

Během kurzu si s pomocí přednášek, online materiálů, praktické práce na projektech
a komunikace s mentorem i ostatními studenty osvojíš následující dovednosti.

Vymodeluješ detailní objekty

Vytvoříš si živou postavu, prostředí, ve kterém se pohybuje a pokud budeš chtít, tak i stroj nebo předmět. Zkusíš si vše, ale na co se budeš soustředit
je jen na tobě.

Vytvoříš vlastní textury

Naučíme tě pracovat v Substance Painter, ve kterém dostávají holé modely barvy a povrch. Zjistíš, co je to unwrapping, tedy příprava modelu pro tvorbu textur, jejich zápékání a vrstvení.

Rozhýbeš své modely

Naučíš se, jak připravit model pro 3D animaci, tedy rigging a skinning. 
Animaci spolu s modelem pak zapojíš do Unreal Engine.

Ovládneš 3D Studio Max

Klasický nástroj herního průmyslu, používaný na produkci 3D modelů 
ve velkém množství her, které znáš. Naučíš se v něm vytvořit 3D model, optimalizovat ho pro herní engine. Projedeme si také rozdíly mezi hi-poly
a low-poly modelováním.

Vyzkoušíš sochařinu v ZBrush

ZBrush je software pro produkci 3D modelů s velmi odlišným přístupem, 
než 3D Studio Max - dá říct, že digitálně simuluje proces sochařství. Naučíš se, 
jak v něm vytvářet postavy jako živé. 

Dílo dokončíš v Unreal Engine

Vysvětlíme ti základy práce s nejpoužívanějším herním enginem současnosti. Naučíš se, jak pro něj optimalizovat modely, jak je importovat, nasvítit 
a vytvořit pro ně materiály.

Staň se také
herním profíkem!

3D herní GRAFIKA

Jak kurz probíhá?

Kurz je koncipován jako čistě online výuka pro skupinu 12 studentů. Pilířem jsou živě streamované přednášky v rozsahu dvou hodin týdně a prostor pro individuální i skupinové konzultace během týdne. V průběhu lekce je zadán týdenní projekt, který studenti vypracují
a prakticky si tak látku osvojí.

Týdenní projekty představují jednotlivé kroky k závěrečnému projektu, kterým je animovaný 3D model v Unreal Engine - položka do portfolia. Ten hodnotí ostatní studenti - lektor je zde hlavně koučem.

Neznámkujeme. Klademe důraz na aktivní práci studentů, sdílení znalostí a peer learning.
K tomu slouží náš Discord server, kde mají studenti k dispozici materiály, sdílené zápisky,
a který slouží jako prostor pro konzultaci s lektorem.  

  Kapacita kurzu

Kapacita kurzu je 12 účastníků a minimální počet pro spuštění je 9. V případě nedostatku zájemců bude start kurzu posunut. Jestliže ti nový termín nebude časově vyhovovat, vrátíme ti peníze nebo nabídneme další termín kurzu.

  Co pro kurz potřebuji?

  • Potřebuješ počítač s mikrofonem, kamerou a internetové připojení - bez toho to nepůjde.  
  • Pokročilá práce na PC. Musíš umět nainstalovat program, umět se zorientovat v komplexním editoru jako je 3ds Max, pracovat se soubory, vytvořit si účet ve webové službě nebo se naučit během týdne použít tři nové služby jako je GitLab, Discord, Zoom či Google drive.
  • Potřebuješ mít nainstalován software 3ds Max, Zbrush, Substance Painter, Unreal Engine, Discord, Zoom a webový prohlížeč.
  • Licenci na 3D Studio Max studentům na dobu kurzu poskytuje náš partner Arkance Systems.
  • Licence na ZBrush a Substance Painter si studenti zajišťují sami. Případně pomůžeme s jejich získáním, pokud to bude možné. 
  • Unreal Engine, Zoom a Discord jsou zdarma.

    Pokud máš nějaké dotazy, kontaktuj nás a my ti rádi poradíme.

    Týdenní harmonogram

    Kurz obsahuje celkem 12 lekcí, jejich struktura je popsána napravo. Každá lekce trvá dva týdny a začíná v neděli. 
    V každé lekci studenti pracují na dílčích částech projektu, které postupně dají dohromady závěrečný projekt. Ten je koncipován jako položka do portfolia studenta a má mu pomoci v případném pracovním pohovoru. 
    Každá z 12 dvoutýdenních lekcí má následující strukturu:

    • Neděle - zveřejnění tématu lekce, podkladů ke studiu a projektu pro lekci.

    • Pondělí - večerní živá video lekce s lektorem. Prostor na dotazy. Na zpracování zadání úkolu z lekce má tak student 2 týdny.

    • Pondělí další týden - večerní živá konzultace s lektorem, sloužící k tomu, aby studenti v průběhu vypracování úkolu dostali zpětnou vazbu.

    • Sobota další týden - odevzdání a konečná zpětná vazba k projektu lekce. 

    Co říkají o tomto kurzu absolventi?

    Konečně možnost studovat v Česku věci, co nás baví! A ještě k tomu s profíkem jako je například Lukáš, který všechno vysvětlí a ještě zaznamená pro případné zapomenutí všech předaných znalostí... a těch je fakt kotel! 
    Obecně si myslím že to byl velmi dobře zpracovaný kurz. Dostali jsme se vlastně skoro ke všemu co 3D grafik potřebuje dělat.
    - Lukáš Bernáth
    Kurz 3D Herní grafiky jsem si moc užil. Dal mi rozhled o tom, jak vlastně vznikají herní modely a jak fungují. Zároveň jsem měl možnost vytvořit postavu a prostředí dle svých představ.
    Líbil se mi 
    koncept kurzu, přístup lektora, že se můžu kdykoliv na cokoliv zeptat a že tvoříme svoje vlastní nápady. Už teď se těším na pokračovací kurz. 
    - Jonáš Vlach
    Od kurzu jsem dostal přesně to, co bylo slíbeno. 
    Jelikož nějaké zkušenosti jsem již měl a mám za sebou i několik kurzů např. na Udemy, tak oceňuji především skvělý a ucelený zdroj informací pro začínající i lehce pokročilé 3D grafiky v češtině a možnost poradit se s lektorem.
    Doporučuji a věřím, že se bude nabídka kurzů rozšiřovat.
    - Vít Chalany

      Kdo učí 3D herní grafiku?

    course designÉr / lektor

    Lukáš Medek

    Lukáš Medek se v herním průmyslu pohybuje více než 14 let primárně jako 3D grafik a herní designér. Vystudoval Fakultu výtvarných umění v Brně a od roku 2006 tvoří spolu s Janem Kavanem kreativní duo CBE software. Na kontě má již více než 8 vydaných her a nedávno vydal psychologický horor z českých lesů Someday You'll Return.

    Mimo jiné se také věnuje tvorbě videí a animací do divadelních her a multimediálních představení, výuce a přednáškám o herní grafice a designu a mentoringu začínajících vývojářů.

    Staň se také
    herním profíkem!

    Často kladené dotazy

    Dá se kurz stíhat při práci?

    Všechny naše kurzy koncipujeme tak, aby bylo možné je stíhat vedle průměrně náročného zaměstnání nebo studia střední/vysoké školy. Úkoly zadávané k domácímu vypracování nejsou povinné a neměly by zabrat více než 1-3 večery.

    V kolik hodin začínají lekce?

    Živé online lekce začínají cca mezi 18-19h a trvají obvykle kolem 2 hodin. Dají se tedy stihnout po příchodu z většiny prací i škol. Zbytek komunikace s lektorem i spolužáky probíhá online přes Discord nebo email.

    Budou k dispozici záznamy z lekcí?

    Všechny živé lekce jsou nahrávány a studenti je mají k dispozici i po skončení kurzu, stejně tak jako ostatní výukové materiály.

    Zaručíte mi, že získám práci v oboru?

    Nezaručíme. Získáš však nejen potřebné znalosti pro nástup na juniorskou pozici do herního studia, ale také kontakty na lidi přímo z oboru. O herní vývojáře je aktuálně na českém trhu velký zájem, takže kdokoli šikovný a pracovitý má velkou šanci se uplatnit.

    Kolik stojí licence na potřebné programy?

    Na 3ds Max můžeme poskytnout licenci zdarma po dobu kurzu. Z-brush nově nastavil model předplatného za 40$ měsíčně nebo 180$ na půl roku. Z-brush Core má docela dost omezení, takže pro kurz není úplně vhodný. Substance Painter lze stejně jako Z-brush předplatit po měsících za 19,35 euro za měsíc. Ostatní software je zdarma.

    Staň se také herním profíkem!

    Nesedlo? Zkusíme najít jiný kurz?

    \Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards
     
    Created with