
O víkendu 25.- 27. 3. uspořádal GameDevHub virtuální game jam. Game jam je hackatlon, kde má tým vývojářů za úkol vytvořit ve velice krátkém čase kompletní hru a zveřejnit ji. V našem případě to bylo 48 hodin.
Jde o skvělý výukový nástroj pro začínající vývojáře - naučí vás pracovat pod tlakem, komunikovat v týmu a především realisticky odhadovat své designérské a developerské možnosti a schopnosti. Zkušení vývojáři si během jamu oddychnou od nekonečného martyria vývoje komerčních her a procvičí si nové věci. Také jsme chtěli pomoci budovat komunitu našich studentů a absolventů a dát jim příležitost dál rozvíjet jejich schopnosti prací na herních projektech.
Šlo o soutěžní jam, hry tedy měli možnost hodnotit jak samotní jammeři, tak i odborná porota, složená z lektorů GameDevHub.
Našimi porotci byli:
Porota vybírala tři nejlepší hry na základě šesti kritérií: celkový dojem, téma (game jam měl téma "neotřelá kombinace" a hry se jej měly držet), inovace, vizuální zpracování, hudba/zvuky a gameplay. Ve stejných kategoriích pak hry hodnotili i samotní přihlášení účastníci na platformě itch.io, kam se hry i odevzdávaly. Vítězové pak jako cenu získali čas našich lektorů, kteří se budou individuálně věnovat jejich herním projektům nebo jim samotným.
Do jamu se přihlásilo celkem 64 účastníků, kteří odevzdali 18 her. To pro nás bylo milé překvapení. Náš cíl byl při nejlepším 50 lidí a 10 her, takže jsme překonali naše nejlepší očekávání. Hry samotné nás pak potěšily ještě víc. Velká část z nich byla zábavná a bylo radost je hodnotit. U všech si ale ceníme snahu a odvahu do jamu jít! Věříme, že pokud někde platí že "není důležité zvítězit, ale zúčastnit se", pak jsou to game jamy. Bylo poznat, že nejlépe se umisťovali týmy, které již mají s jamy zkušenosti.
Jak tedy dopadlo hodnocení?
Hvězda jamu:
Miláčkem publika, tedy vítězem všeobecného hlasování účastníků se stala hra Life of Karel. Tahová hra, kombinující prostředí výukového jazyka 'Karel', na kterém se učily děti programovat v 80. letech a Game of Life.
Hodnocení poroty:
V hodnocení poroty se na třetím místě umístila hra Beer Transcendence, kombinační hra o vaření piva, kde je možné používat opravdu neotřelé kombinace. Za všechny jmenujme šmoulí kůži, všechno lidské utrpení nebo černá křídla C'Thulhu.
Na druhém místě je hra Asylum Call, která kombinuje hororovou atmosférickou 3D adventuru s prostředí psychiatrické léčebny s mobilní aplikací pro Android. Ta je nedílnou součástí hry.
Vítězem se stala, stejně jako ve všeobecném hlasování, hra Life of Karel. Porota hodnotila především celkovou dotaženost, fantastický level design, vtipné texty nebo skvělý originální soundtrack.
Všechny hry si můžete vyzkoušet na stránce GameDevHub Game Jam #1 na itch.io
Za GameDevHub i porotu bychom rádi poděkovali všem jammerům za jejich čas a úsilí, které hrám věnovali. Byli jste skvělí. Na všech byla vidět upřímná snaha a ceníme si každé jedné z nich, každého jednoho jammera.
Jsme rádi, že prostor k tvoření, který jsme poskytli, si našel tvůrce, kteří mu dali smysl a oživili jej. Věříme, že to pro všechny byla cenná zkušenost a těšíme se na další komunitní akce, které chceme pořádat v rámci GDHC - GameDevHub Community.
Můžete se těšit na podzimní GameDevHub Game Jam #2.
GDHC nám pomáhá tvořit nový člen našeho týmu - Jan "Jaczk" Zmeškal, kterému tímto děkujeme za pomoc s organizací a řízením celé akce!
Jde o skvělý výukový nástroj pro začínající vývojáře - naučí vás pracovat pod tlakem, komunikovat v týmu a především realisticky odhadovat své designérské a developerské možnosti a schopnosti. Zkušení vývojáři si během jamu oddychnou od nekonečného martyria vývoje komerčních her a procvičí si nové věci. Také jsme chtěli pomoci budovat komunitu našich studentů a absolventů a dát jim příležitost dál rozvíjet jejich schopnosti prací na herních projektech.
Šlo o soutěžní jam, hry tedy měli možnost hodnotit jak samotní jammeři, tak i odborná porota, složená z lektorů GameDevHub.
Našimi porotci byli:
- Jakub Guman - herní scenárista z Warhorse Studios.
- Jana "Yuffie" Kilianová - freelance ilustrátorka, designérka a grafička,
- Lukáš Medek - 3D grafik, specialista na herní prostředí z CBE Software,
- Kuba Špiřík - UX/UI a 2S artist z Asborne Games
- Martin Vaňo - ředitel GameDevHubu a herního designér.
Porota vybírala tři nejlepší hry na základě šesti kritérií: celkový dojem, téma (game jam měl téma "neotřelá kombinace" a hry se jej měly držet), inovace, vizuální zpracování, hudba/zvuky a gameplay. Ve stejných kategoriích pak hry hodnotili i samotní přihlášení účastníci na platformě itch.io, kam se hry i odevzdávaly. Vítězové pak jako cenu získali čas našich lektorů, kteří se budou individuálně věnovat jejich herním projektům nebo jim samotným.
Do jamu se přihlásilo celkem 64 účastníků, kteří odevzdali 18 her. To pro nás bylo milé překvapení. Náš cíl byl při nejlepším 50 lidí a 10 her, takže jsme překonali naše nejlepší očekávání. Hry samotné nás pak potěšily ještě víc. Velká část z nich byla zábavná a bylo radost je hodnotit. U všech si ale ceníme snahu a odvahu do jamu jít! Věříme, že pokud někde platí že "není důležité zvítězit, ale zúčastnit se", pak jsou to game jamy. Bylo poznat, že nejlépe se umisťovali týmy, které již mají s jamy zkušenosti.
Jak tedy dopadlo hodnocení?
Hvězda jamu:
Miláčkem publika, tedy vítězem všeobecného hlasování účastníků se stala hra Life of Karel. Tahová hra, kombinující prostředí výukového jazyka 'Karel', na kterém se učily děti programovat v 80. letech a Game of Life.
Hodnocení poroty:
V hodnocení poroty se na třetím místě umístila hra Beer Transcendence, kombinační hra o vaření piva, kde je možné používat opravdu neotřelé kombinace. Za všechny jmenujme šmoulí kůži, všechno lidské utrpení nebo černá křídla C'Thulhu.
Na druhém místě je hra Asylum Call, která kombinuje hororovou atmosférickou 3D adventuru s prostředí psychiatrické léčebny s mobilní aplikací pro Android. Ta je nedílnou součástí hry.
Vítězem se stala, stejně jako ve všeobecném hlasování, hra Life of Karel. Porota hodnotila především celkovou dotaženost, fantastický level design, vtipné texty nebo skvělý originální soundtrack.
Všechny hry si můžete vyzkoušet na stránce GameDevHub Game Jam #1 na itch.io
Za GameDevHub i porotu bychom rádi poděkovali všem jammerům za jejich čas a úsilí, které hrám věnovali. Byli jste skvělí. Na všech byla vidět upřímná snaha a ceníme si každé jedné z nich, každého jednoho jammera.
Jsme rádi, že prostor k tvoření, který jsme poskytli, si našel tvůrce, kteří mu dali smysl a oživili jej. Věříme, že to pro všechny byla cenná zkušenost a těšíme se na další komunitní akce, které chceme pořádat v rámci GDHC - GameDevHub Community.
Můžete se těšit na podzimní GameDevHub Game Jam #2.
GDHC nám pomáhá tvořit nový člen našeho týmu - Jan "Jaczk" Zmeškal, kterému tímto děkujeme za pomoc s organizací a řízením celé akce!
Aktuální nabídka kurzů
\Learnworlds\Codeneurons\Pages\ZoneRenderers\CourseCards