Co je GameDevHub a proč vzniknul?

Proč jsme se rozhodli vzít vzdělávání lidí pro náš obor do vlastních rukou,
místo abychom to svěřili českém vzdělávacím systému a nechali tak naše budoucí kolegy
tápat v nekonečnu neužitečných informací?

Hry u nás rostou

V objemu vydaných titulů na hlavu a jejich kvalitě jsme světová velmoc. Obrat herního průmyslu byl v r. 2019 5,26 mld Kč.
V roce 2017 to bylo 2.26mld Kč. A to byl dvojnásobek obratu celého českého filmu.

Herní průmysl v České republice

Česká republika potřebuje herní vývojáře. Růst herního průmyslu překonává možnosti českého pracovního trhu a firmy jsou nuceny hledat v zahraničí. Podle odhadů České herní asociace vzniká ročně kolem 300 pracovních míst.

Vzdělávací systém ale nestačí vzdělávat nové uchazeče. Ne, že by neexistovala snaha - vysoké školy se upřímně snaží zacelit mezeru na trhu. Některé obory však vůbec neexistují a rozvoj jiných je brzděn malou flexibilitou českého vzdělávacího systému, kde je třeba dokazovat potřebnost oborů lidem, kteří jim nerozumí.

Aktuálně je poptávka českých studií taková, že pokud by se z čistého nebe zjevilo v ČR 150 vývojářů, do druhého dne budou mít všichni velmi dobře placenou práci. Jejich přidaná hodnota se vyrovná větší továrně, kterou bývá v naší zemi zvykem bohatě subvencovat. Odhady České herní asociace (gda.cz) uvádí, že v přístích pěti letech bude pouze Praha potřebovat 500 herních profesionálů. Tato armáda by odvedla jen na sociálním pojištěni státu ročně odhadem 172 mil. Kč.

Překážky herního průmyslu

Nedostatek vývojářů, grafiků a gamedesignerů

Zahraniční firmy, které si zde založily vývojová střediska, vyčistily trh od volných vývojářů. Pokud má Praha jako region a Česká republika jako stát v tomto odvětví růst, musí se mu začít věnovat mnohem více mladých talentů již od střední školy.

Složitý přístup k financování a minimální státní podpora

Herní vývoj je technicky náročná kreativní disciplína s vysokou přidanou hodnotou. Přesto, narozdíl od například filmové produkce nemá od státu téměř žádnou podporu. Tím se odlišujeme od všech okolních států mimo Slovenska a od všech evropských států na západ od nás.

Komplikované získávání  vědomostí od odborníků

Pokud se nebudeme aktivně podílet na vzniku nových kapacit a nebudeme učit novou generaci, budou nám zbývající talenty vysávat zahraniční společnosti, které realizují zisk z jejich mentálního kapitálu primárně v zahraničí.
 

Co je naším cílem?

  • Vzdělávat
  • Budovat komunitu
  • Financovat startupy
  • Dobře se u toho bavit :)

  Nadšení pro tvorbu her

Chceme vychovat jak budoucí zaměstnance
velkých studií, tak mladé podnikatele, kteří budou zakládat studia nová. V neposlední řadě chceme pomoci profesionálům z jiných oborů proniknout
do herní branže.

  Akce pro studia i nadšence

Dále budeme pořádat akce, které propojí herní průmysl se zájemci o práci v něm. 

  Kurzy i roční studijní program

Půjdeme na to postupně. Nejprve vytvoříme řadu online kurzů, které bude možné studovat samostatně. Najdeme šikovné pedagogy, kteří budou efektivně předávat znalosti. Následně sestavíme roční studijní program. 

  Game Dev Hub

Naším finálním cílem je vytvořit vzdělávací a komunitní centrum, inkubátor herních studií i prostor pro sdílení zkušeností. 
jsme na začátku

Chceš nás podpořit?

  Přidej se k nám

Ze všech sil hledáme zkušené profesionály z herní branže, kteří chtějí svoje know-how předat mladé generaci. 
Napiš nám a rádi se s tebou domluvíme na spolupráci.

  Pošli to dál

Sdílej informace o GameDevHubu na sociálních sítích a napiš lidem, které bychom mohli zajímat.
Dej vědět svým oblíbeným novinářům, ať o nás napíší článek. 
 

Allodium

České herní studio založené
v roce 2007 má na svém kontě například
Infinitum, Infinitum: Battle for Europe, sportovní online hru Sazka Fantasy
a mnoho dalších.

Kdo za projektem stojí?

GameDevHub Czech je dceřiná společnost herního studia Allodium (www.allodium.eu).
Ve studiu se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem kvalitních vývojářů a vzhledem k tomu, že nám česká herní scéna mnoho dala a cítíme se být její integrální součástí, chceme jí podpořit.
Potřebu školy nebo jiného vzdělávacího institutu v ČR všichni viděli jako věc, kterou by měl řešit stát. Stát je podle našeho názoru málo efektivní a tak jsme se rozhodli jít vlastní cestou.
Martin Boháč
CEO Allodium
 

Zaujali jsme tě?

Prohlédni si naši aktuální nabídku kurzů
a staň se profesionálním herním tvůrcem i ty!

Zaujali
jsme tě?

Prohlédni si naši aktuální nabídku kurzů a staň se profesionálním herním tvůrcem i ty!