Co je GameDevHub
a proč vzniknul?

Herní průmysl v ČR roste,
ale chybí mu šikovné ruce.

Česká republika potřebuje herní vývojáře. Růst herního průmyslu překonává možnosti českého pracovního trhu a firmy jsou nuceny hledat v zahraničí. Podle odhadů České herní asociace vzniká ročně kolem 300 pracovních míst a jen Praha bude v následujících pěti letech potřebovat nejméně 500 nových herních profesionálů. Tato armáda by odvedla jen na sociálním pojištění státu ročně odhadem 172 mil. Kč.
Vzdělávací systém ale nestačí vzdělávat nové uchazeče. Ne, že by neexistovala snaha - vysoké školy se upřímně snaží zacelit mezeru na trhu. Některé obory však vůbec neexistují a rozvoj jiných je brzděn malou flexibilitou českého vzdělávacího systému, kde je třeba dokazovat potřebnost oborů lidem, kteří jim nerozumí.
V objemu vydaných titulů na hlavu a v jejich kvalitě jsme světová velmoc.
Obrat herního průmyslu byl v roce 2020 5,32 mld Kč. V roce 2017 to bylo 2.26 mld Kč. A to byl dvojnásobek obratu celého českého filmu.

Jaké jsou překážky herního průmyslu?

01

Nedostatek schopných programátorů, designerů a výtvarníků.

02

Složitý přístup k financování herních projektů a minimální státní podpora.

03

Komplikované získávání vědomostí a zkušeností od odborníků.
Write your awesome label here.

Proč jsme založili školu?

GameDevHub Czech je dceřiná společnost herního studia Allodium. Ve studiu se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem kvalitních vývojářů a vzhledem k tomu, že nám česká herní scéna mnoho dala a cítíme se být její integrální součástí, chceme ji podpořit.

Tak se zrodila myšlenka školy herního vývoje. Chtěli jsme přinést studentům znalosti přímo z oboru. Současný vzdělávací systém je ale bohužel příliš komplikovaný, a proto jsme se rozhodli založit v roce 2020 vlastní společnost a poskytovat kurzy komerčně.

Rychle jsme získali podporu české gamedev komunity i velkých herních studií a také Asociace českých herních vývojářů. Spolupracujeme s množstvím ostřílených profesionálů, kteří u nás vyučují kurzy, pořádají workshopy a konzultují náš výukový materiál.

V našem přesvědčení o potřebnosti tohoto projektu nás neustále utvrzují zprávy od našich absolventů o tom, jak se díky GameDevHubu uchytili v herním průmyslu. Má to smysl.
- MARTIN VAŇO & MARTIN BOHÁČ

Jaké máme cíle?

  • Vzdělávání
  • Podpora studií
  • Komunita
  • Hrát nové české hry a bavit se!

  Vzdělávat nové vývojáře

Chceme vychovat jak budoucí zaměstnance velkých studií, tak mladé podnikatele, kteří budou zakládat studia nová. V neposlední řadě chceme pomoci profesionálům z jiných oborů proniknout do herní branže a poskytnout šanci na vzdělání v tomto oboru i těm, pro které například studium VŠ není možností.

  Tmelit gamedev komunitu

Dále pořádáme akce, propojující českou gamedev komunitu s herními nadšenci, jako například game jamy, ale také workshopy a přednášky pro veřejnost.

  Pomáhat českým studiím

Vědomosti a zkušenosti z různých oborů herního vývoje nepotřebují jen nováčci. Herním (a nejen herním) studiím pomáhají naše kurzy a workshopy na míru optimalizovat vývoj a posouvají je na další level.
Studiím také nabízíme spolupráci formou stáží, stipendií, mentoringu apod.

  Game Dev HUB

Naším finálním cílem je vytvořit vzdělávací a komunitní centrum, inkubátor herních studií i prostor pro sdílení zkušeností.

Kdo umí, učí u nás

Do našeho týmu jsme přizvali skutečné kapacity z předních českých herních studií a vysokých škol. Všichni lektoři jsou profesionálové s dlouholetou praxí a své vědomosti se rozhodli předat dál jejich budoucím kolegům - vám.

Martin Vaňo

Herní Design

Lukáš Medek

3D GRAFIKA

Katka "Suave" Urbanová

UNREAL ENGINE

Martin "Tilion" Gregor

UNREAL ENGINE

Kuba Špiřík

2D GRAFIKA

Jana "Yuffie" Kilianová

2D GRAFIKA

Petr Vaněček

Unity

Milan Doležal

Unity

Matěj Ošanec

Unity

Jakub Guman

HERNÍ SCENÁRISTIKA

Ondřej Bittner

HERNÍ SCENÁRISTIKA

Richard Malatinský

HERNÍ SCENÁRISTIKA

Tereza Dosek

HERNÍ SCENÁRISTIKA

Jirka Zlatohlávek

HERNÍ Design
Zajímá tě více o našich lektorech?

Martin Vaňo

GameDevHub,
Západočeská Univerzita
HERNÍ DESIGN

Lukáš Medek

CBE Software,
freelance
3D GRAFIKA

Katka "Suave" Urbanová

Ashborne, Bohemia Int.
UNREAL ENGINE

Martin "Tilion" Gregor

Ashborne, Bohemia Int.
UNREAL ENGINE

Kuba Špiřík

Ashborne Games,
Bohemia Interactive
2D GRAFIKA

Jana "Yuffie" Kilianová

freelance, CGE
2D GRAFIKA

Petr Vaněček

Fakulta aplikovaných věd
ZČU v Plzni
UNITY

Milan Doležal

Three Dragons,
Hangar 13, Went2Play
UNITY

Matěj Ošanec

Beat Games,
Geewa, NapNok
UNITY

Viliam Korbel

Hangar 13,
Exient, Vatra Games
HERNÍ DESIGN

Jakub Guman

Warhorse, Disney,
Keen Software House
HERNÍ SCENÁRISTIKA

Ondřej Bittner

Warhorse,
Černobor
HERNÍ SCENÁRISTIKA

Richard Malatinský

Warhorse,
Comeback, Polda
HERNÍ SCENÁRISTIKA

Vojtěch Matušinský

Creative Assembly, SCS Software, Perun Creative
HERNÍ TESTOVÁNÍ (QA)
Zajímá tě více o našich lektorech?

Zaujali jsme tě?

Prohlédni si naši aktuální nabídku kurzů a staň se profesionálním herním tvůrcem i ty!