Co je GameDevHub
a proč vzniknul?

Proč jsme se rozhodli vzít vzdělávání lidí pro náš obor do vlastních rukou, místo abychom to svěřili českém vzdělávacím systému a nechali tak naše budoucí kolegy tápat v nekonečnu neužitečných informací?

Hry u nás rostou!

V objemu vydaných titulů na hlavu a v jejich kvalitě jsme světová velmoc.
Obrat herního průmyslu byl v roce 2020 5,32 mld Kč. V roce 2017 to bylo 2.26 mld Kč. A to byl dvojnásobek obratu celého českého filmu.

Herní průmysl v České republice

Česká republika potřebuje herní vývojáře. Růst herního průmyslu překonává možnosti českého pracovního trhu a firmy jsou nuceny hledat v zahraničí. Podle odhadů České herní asociace vzniká ročně kolem 300 pracovních míst.

Vzdělávací systém ale nestačí vzdělávat nové uchazeče. Ne, že by neexistovala snaha - vysoké školy se upřímně snaží zacelit mezeru na trhu. Některé obory však vůbec neexistují a rozvoj jiných je brzděn malou flexibilitou českého vzdělávacího systému, kde je třeba dokazovat potřebnost oborů lidem, kteří jim nerozumí.

Aktuálně je poptávka českých studií taková, že pokud by se z čistého nebe zjevilo v ČR 150 vývojářů, do druhého dne budou mít všichni velmi dobře placenou práci. Jejich přidaná hodnota se vyrovná větší továrně, kterou bývá v naší zemi zvykem bohatě subvencovat. Odhady České herní asociace (gda.cz) uvádí, že v přístích pěti letech bude pouze Praha potřebovat 500 herních profesionálů. Tato armáda by odvedla jen na sociálním pojištěni státu ročně odhadem 172 mil. Kč.

Překážky herního průmyslu

Nedostatek vývojářů, grafiků a gamedesignerů

Zahraniční firmy, které si zde založily vývojová střediska, vyčistily trh od volných vývojářů. Pokud má Praha jako region a Česká republika jako stát v tomto odvětví růst, musí se mu začít věnovat mnohem více mladých talentů již od střední školy.

Složitý přístup k financování a minimální státní podpora

Herní vývoj je technicky náročná kreativní disciplína s vysokou přidanou hodnotou. Přesto, narozdíl od například filmové produkce nemá od státu téměř žádnou podporu. Tím se odlišujeme od všech okolních států mimo Slovenska a od všech evropských států na západ od nás.

Komplikované získávání  vědomostí od odborníků

Pokud se nebudeme aktivně podílet na vzniku nových kapacit a nebudeme učit novou generaci, budou nám zbývající talenty vysávat zahraniční společnosti, které realizují zisk z jejich mentálního kapitálu primárně v zahraničí.

Co je naším cílem?

  • Vzdělávat
  • Budovat komunitu
  • Financovat startupy
  • Dobře se u toho bavit :)

  Nadšení pro tvorbu her

Chceme vychovat jak budoucí zaměstnance
velkých studií, tak mladé podnikatele, kteří budou zakládat studia nová. V neposlední řadě chceme pomoci profesionálům z jiných oborů proniknout
do herní branže.

  Akce pro studia i nadšence

Dále budeme pořádat akce, které propojí herní průmysl se zájemci o práci v něm. 

  Kurzy i roční studijní program

Půjdeme na to postupně. Nejprve vytvoříme řadu online kurzů, které bude možné studovat samostatně. Najdeme šikovné pedagogy, kteří budou efektivně předávat znalosti. Následně sestavíme roční studijní program. 

  Game Dev Hub

Naším finálním cílem je vytvořit vzdělávací a komunitní centrum, inkubátor herních studií i prostor pro sdílení zkušeností. 

Kdo za projektem stojí?

GameDevHub Czech je dceřiná společnost herního studia Allodium. Ve studiu se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem kvalitních vývojářů a vzhledem k tomu, že nám česká herní scéna mnoho dala a cítíme se být její integrální součástí, chceme jí podpořit.

Potřebu školy nebo jiného vzdělávacího institutu v ČR všichni viděli jako věc, kterou by měl řešit stát. Stát je podle našeho názoru málo efektivní a tak jsme se rozhodli jít vlastní cestou.
- Martin Boháč
(CEO Allodium)

Martin "Martuša" Vaňo

RAIDBOSS (ředitel)
Martin vede školní výuku a provoz celé školy.
Martin se věnuje hernímu designu od roku 1997. Živit se jím začal v roce 2008, pracoval jak na AAA vojenských simulátorech, mobilních hrách, tak na živých únikovkách.

Od roku 2016 herní design učí na univerzitě v Plzni, FF UK, MFF UK nebo třeba na VŠKK. Kromě toho moderuje podcasty a produkuje festivaly - Future Gate, Junktown nebo aktuálně počítačovou sekci Anifilmu.

Ve volném čase produkuje elektronickou hudbu s pomoci hardwaru.

Martin "warp" Boháč

VAULTKEEPER
Martin se stará o školní finance a rozvoj webu.
Martin je zakladatelem českého online herního studia Allodium. Od roku 2009 se věnuje výrobě webových  MMO her.

Zastával funkci vývojáře i designéra na desítkách projektů, ale v posledních letech se věnuje především produkci a byznysové stránce her.

Ve volném čase (haha, co to je?) se věnuje pařbě RPGček a strategií, bojovým uměním, meditaci a svojí dceři.

Write your awesome label here.

Chyběla nám tu škola,
tak jsme ji založili.

Chtěli jsme přinést studentům znalosti přímo z oboru. Současný školní systém je bohužel příliš komplikovaný, a proto jsme se rozhodli založit v roce 2020 vlastní společnost a poskytovat kurzy komerčně.

Rychle jsme získali podporu české gamedev komunity i velkých herních studií a dokonce České asociace herních vývojářů. Spolupracujeme s množstvím ostřílených profesionálů, kteří pro nás vedou kurzy, pořádají workshopy a konzultují náš výukový materiál.
- Martin Vaňo  &  Martin Boháč

Chceš nás podpořit?

  Přidej se k nám

Ze všech sil hledáme zkušené profesionály z herní branže, kteří chtějí svoje know-how předat mladé generaci. 
Napiš nám a rádi se s tebou domluvíme na spolupráci.

  Pošli to dál

Sdílej informace o GameDevHubu na sociálních sítích a napiš lidem, které bychom mohli zajímat.
Dej vědět svým oblíbeným novinářům, ať o nás napíší článek. 

Často kladené dotazy

Musím umět programovat, abych se mohl kurzů účastnit?

Nemusíš. Všechno, co budeme v kurzech programovat si vysvětlíme na příkladech. V pokročilejších kurzech znalost programování budeme vyžadovat, ale také ho budeme učit. Aktuálně na tomto kurzu pracujeme. Pokud se chceš vzdělat samostatně, doporučujeme studovat jazyk C#. Dobrý zdroj informaci o tomto jazyku je například na tomto odkazu . Pro vyvíjení her v Unreal Engine budeme používat systém krabiček, který Unreal Engine obsahuje. Případná znalost C++ nebo JavasScriptu nebo jiných programovacích jazyků je rozhodně vhodná.

Proč jsou vaše kurzy dražší, než jsou online kurzy na Udemy nebo Skillshare?

Naše kurzy učí lidé, nejsou dopředu nahrané. To je samořejmě dražší, ale také mnohem lepší. Oficiální statistiky Udemy říkají, že 70% uživatelů nikdy ani nepustí zakoupený kurz. A z těch 30%, kteří začnou, se pouze 30% dostane do konce. Takže pouze jeden z deseti žáků dokončí kurz. U nás bychom rádi, aby kurz dokončili všichni. Hlavní problém je, že se student na něčem "zasekne" a dále nepokračuje, protože nemůže najít řešení. Často se jedná o triviální věci. Proto naše kurzy učí lidé, kteří jej ihned "odseknou" a student se tak posune dále a má z kurzu užitek.Našim žákům jednoznačně doporučujeme si kurzy na ostatních vzdělávacích webech kupovat a studovat jako doplněk studia u nás.

Můžu naskočit do kurzu po jeho zahájení?

Ne, je nutné počkat na začátek a být umístěn do třídy. Klademe enormní důraz na lidský kontakt a vztah mezi žákem a lektorem. Kurzy začínají většinou jednou za dva měsíce, takže nikdy nebude nutné čekat příliš dlouho.

Budete provozovat co-working?

Zatím nemáme v plánu fyzickou provozovnu, doba covidová tomu není nakloněna. Naše školící středisko spojené s co-workingem je tedy zatím ve fázi snů. 

Proč nejste oficiálně registrovaná škola?

Bohužel podmínky pro získání akreditace jsou aktuálně velmi striktní. Jelikož je poptávka velmi vysoká, rozhodli jsme se raději udělat něco, co bude fungovat a učit touto cestou. Cena je tím pádem bohužel plně hrazená studenty, ne státem. Samozřejmě budeme maximálně usilovat o to, abychom jednou status školy získali. Prioritou je pro nás ovšem produkovat profesionály, ne papírovat. Cenu se snažíme držet tak nízko, jak nám náklady umožňují.

Máte něco společného s Game Dev Hub CZ s.r.o. v likvidaci?

Nemáme. Filip Fischer je ovšem náš kamarád a jelikož jeho projekt komunitního vývojového centra už bohužel skončil, převzali jsme štafetu a převedl na nás zdarma domény. Budeme se těšit na jeho přednášku, kterou nám slíbil. :) 
 

Zaujali jsme tě?

Prohlédni si naši aktuální nabídku kurzů a staň se profesionálním herním tvůrcem i ty!